Vērtējums par jauno piecu durvju Hyundai i20 2013. gada 1,1
CRDi. Nav Whatcar vēl šo modeli ielicis iekšā. Pagājušo gadu bija Volkswagen Polo
1,2 TDi 2012. gada. Salīdzinājums ar Polo. i20 ir par 5 cm augstāks un nedaudz
garāks. Salonā diezgan paskaļi rūc motors. Salons visai labs un tajā ir vieglāk
ielikt iekšā slēpes. Visas durvis automātiski aizslēdzās pēc 5m brauciena un no
ārpuses neviens iekšā netiek. Iekšā zils apgaismojums uz rādītājiem un pogām -
man patīk. Pa vidu panelim, neliels ekrāns ar rādītājiem par patēriņu utt. Pie
katras degvielas uzpildes vidējo degvielas patēriņu sāk rādīt no sākuma. ZS
vienāds ar Polo 75 ZS, bet uzrāviens nav tik labs. Cik stipri spiež pedāli, tik
pakāpeniski arī paātrinās kustība. Polo bija uzrāviens no aptuveni 1900
apgriezieniem, bet tas bija krietni labāks. i20 ir pretizslīdēšana sistēma,
tādejādi, braucot uz 50 km/h, nevar pa nobraukātu sniega ceļu dabūt viņu
sāniski. Pie lielāka ātrumu gan, izvairoties no stirnas, tā pretslīdes sistēma
nekam neder - bamperu sadragāju pret sniega valni. Plastmasa ir švaka, jo
plaisā. Labai plastmasai būtu jālokās. Braukt nav tik pārliecinoši kā ar Polo
vai Škoda Fabia. Jo ātrāk brauc, jo stūre paliek cietāka. Pie 160 km/h dzenot,
ļoti stingri jāgriež stūre. Degvielas patēriņu dabūju 4,0 litri uz 100 km. Tad
bija jānobrauc 50 km ar ātrumu ap 80 km/h, nevienu nedzenot. Tas bija grūti
izdarāms. Braucot pa pilsētu un iekļaujoties plūsmā, patēriņš bija aptuveni 6,0
l . Bet, ja gribēsi paskrieties, tad labāk nevajag, jo patēriņš būs kā labam
džipam. Pa sniegotiem lauku ceļiem arī labi tērējās. Labāk ņemt 1,4 CRDi.
Andris Stepe, 14/02/2013