Ziņas

Porsche 911 Turbo: pirmie iespaidi

Izcila jauda un dinamika
Izskatās pēc līdzšinējā modeļa
Cena Latvijā no 151 268 eiro

Ticiet vai nē, bet šis ir jaunais Porsche 911 Turbo, kas Latvijā būs nopērkams novembra beigās. Ja neskaita LED dienasgaitas gaismu virteni vietā, kur reiz bija miglas lukturi, kā arī – druknākas izpūtēja caurules – tad jaunais Porsche lielā mērā līdzinās līdzšinējam modelim. Taču patiesībā tā nav – zem teju ne identiskās ārienes slēpjas tik daudz izmaiņu, ka abi modeļi ir kā diena pret nakti.

Porsche vieglo automašīnu projektu nodaļas vadītājs Augusts Ašleitners apgalvo, ka jaunais 911 ir daudz labāks un daudz aizraujošāks vadāmības ziņā, nekā jebkad agrāk. Ņemot vērā līdzšinējā 911 Turbo spējas, ir grūti noticēt, ka tas vispār ir iespējams. Taču diez vai Porsche laistu klajā jaunu modeli, ja tas kaut nelielā mērā nebūtu labāks par to, ko tas aizvieto.  

Dzinējs

Vispirms – dzinējs. 3,8 litru agregāts ir pilnīgi jauns, tas ir vieglāks, tam ir tiešās iešprices sistēma labākai degvielas ekonomijai un uzlabotas turbīnas lielākai jaudai.

Runājot par jaudu, tā augusi līdz 500 ZS, kamēr laiks, kurā jaunais 911 Turbo ieskrienas līdz 100 km/h ir sarucis līdz 3,7 sekundēm. Maksimālais ātrums – 312 km/h. Tātad – šis ir gana ātrs auto.

Mazliet samazinājies arī vidējais degvielas patēriņš un CO2 izmešu daudzums, taču ja varat atļauties iztērēt vairāk nekā 150 tūkstošus eiro par  Porsche 911 Turbo (un 162 642 eiro par 911 Turbo kabrioletu),  jums diez vai šie cipari spēlē kādu būtisku lomu.

Daudz būtiskāka jums varētu šķist informācija par to, cik vienmērīgi jaunais dzinējs attīsta jaudu – faktiski neesoša turbo „bedre” ļauj strauji sasniegt dzinēja apgriezienu mērītāja sarkanās iedaļas praktiski bez jebkādas vibrācijas, kā rezultātā 7000 apgriezienu slieksnis var pienākt ātrāk nekā jums izdosies pārslēgt nākamo pārnesumu.

Labi, ka ir iespēja papildaprīkojumā izvēlēties PDK pusautomātiskās pārnesumkārbas opciju kā arī pārnesumu maiņas sviras aiz stūres, tādā veidā atvieglojot šo procesu.

Gaita un vadāmība

Jaunus izveicības augstumus sasniegusi arī Porsche 911 Turbo vadāmība. Pilnpiedziņas sistēma nodrošina šķietami bezgalīgu saķeri ar ceļu, kamēr stūres sistēma un elektroniski regulējamā piekare sniedz tik plašu informāciju par notiekošo, ka pārliecību par auto stabilitāti faktiski nav iespējams pazaudēt – varbūt vienīgi gadījumā, ja jums nenormālā ātrumā jābēg no asinskāra mafijas klana locekļu atriebības.  

Noteikti var atrast jaudīgākus un ātrākus auto, kas Porsche 911 pārspētu uz sacīkšu trases platā un gludā asfalta. Taču uz ikdienas ceļiem, ar mainīgu segumu un dažādiem pārsteigumiem, ir jāšaubās vai kaut kas spēj reāli konkurēt ar jauno Porsche 911.   

Turklāt auto gaita ir apbrīnojami komfortabla – cik nu vien to var vēlēties, ņemot vērā iepriekš pieminētās vadāmības īpašības.

Spriedums

Ātrs un bez žēlastības, taču vienlaikus – ļoti cilvilizēts superauto.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Porsche Panamera

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ja interesē liels, komfortabls luksusa limuzīns, tad Panamera nebūs pareizā izvēle. Taču, ja uz to paraugās, kā uz Grand Tourer, tad grūti iedomāties labāku alternatīvu ar tik plašām spējām. Saglabājot luksusa auto cienīgu stāju, Panamera ļauj braukt sportiskāk, nekā S-Klase, BMW 7.sērija vai Audi A8.