Pirmie iespaidi: Volkswagen Jetta
Whatcar.lv iemēģina jauno VW Jetta
1,6 litru TDI BlueMotion
Cena, sākot no 16 435 eiro

Volkswagen Jetta pirmsākumi meklējami pirms vairāk nekā 20 gadiem, taču tieši pēdējā laikā daudziem nostiprinājusies pārliecība, ka tas tāds Golf sedans vien ir.
Reģionā, kur mājo praktiskas, strādīgas tautas, dominē interese par hečbekiem un universāļiem, tāpēc jaunajam Jetta modelim diez vai varētu būt spožas izredzes. Nu lūk, padomājiet divreiz. Tieši Jetta ir tas auto, slepena kārts VW piedurknē, kas varētu mainīt priekšstatus par kompaktajiem sedaniem.
Kas tas ir?
Vispirms, Jetta vairs neizmanto Golf platformu – tas ir pilnīgi jauns auto, teju ne Passat izmēros, turklāt par ievērojami zemāku cenu. Jetta arī vairs neizskatās pēc Golf ar sedana bagāžnieku – viss ir izdomāts no jauna, radot elegantu sedanu, kas noteikti ieintriģēs pircējus, kas meklē ko svaigu, praktisku, bet ne pārāk dārgu.
Jaunākās paaudzes Jetta ir par 90mm garāks, nekā priekštecis, turklāt attālums starp priekšējiem un aizmugures riteņiem ir audzis par 70mm.
![]() Whatcar.lv eksperts 1,6 TDI dzinējam vajadzētu kļūt par Jetta bestselleru |
Bagāžnieka tilpums ir iespaidīgi 510 litri, taču sēdekļu atzveltnes var nolaist, ļaujot pārvadāt lielāka izmēra priekšmetus – saprāta robežās.
Interjerā gan viss ir Golf kopija, taču tā nav slikta ziņa, ņemot vērā, ka tas iemieso Volkswagen DNS un apdares materiālu un montāžas kvalitāte ir ja ne augsta, tad pilnībā attaisnojama - šajā cenu līmenī.
Dzinējs, dinamika, vadāmība
Whatcar.lv devās testa braucienā ar Jetta, kam zem motora pārsega bija 1,6 litru turbodīzelis, kas savienots ar DSG transmisiju. 105 ZS varbūt neizklausās daudz, un faktiski – arī nav daudz, taču šim auto tas ir pilnīgi pietiekami, jo, pirmkārt, pateicoties lieliskajai DSG transmisijai, ikdienišķos apdzīšanas manevrus var veikt brīvi un nepiespiesti, bet otrkārt – vidējais degvielas patēriņš ir zem 6 litriem uz 100 km.
Labu degvielas ekonomijas rādītāju pilsētā izdevās sasniegt, pateicoties BlueMotion komplektācijā esošajai dzinēja start/stop sistēmai, kas apstājoties dzinēju izslēdz, bet, atlaižot bremžu pedāli, dzinējs atkal ieslēdzas. Jā un vēl, treškārt – tas ir kluss, ja vien netiek īstenots straujš paātrinājums.
Auto ir laba, prognozējama saķere ar ceļu,
kamēr piekare, kas kompetenti absorbē ceļa negludumus, vienlaicīgi ir arī
pietiekami spēcīga, lai asākos pagriezienos neļautu virsbūvei pārāk sasvērties.
Arī stūre ir patīkami smagnēja un informatīva, atvieglojot manevrēšanu.
Spriedums
Jums patiks: ietilpīgs salons, pievilcīgs izskats, dīzeļdzinēja ekonomija
Jums nepatiks: cilvēki, kas uzskata, ka hečbeks ir praktiskāks
Lasi detalizētu VW Jetta testu, salīdzini cenas, modifikācijas un aprīkojumu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...