Ziņas

Porsche zaudē savu bijušo dizaina bosu - latvieti Lapiņu

Miris dizainers Anatols Lapiņš
Strādājis GM, Opel un Porsche
Porsche dizaina šefs vairāk kā 20 gadus

Mazāk kā mēnesi pēc tam kad aizsaulē aizgāja Ferdinands Porsche, vācu sporta auto ražotājs zaudējis vēl vienu no saviem varoņiem – Anatolu „Toniju” Lapiņu.

Latviešu izcelsmes dizainers (attēlā otrais no labās puses) miris savās mājās Bādenbādenē, Vācijā, nesagaidot savu 82. dzimšanas dienu.  

1930.gada 23.maijā dzimušais Lapiņš mācījās Hamburgā un 21 gada vecumā nonāca ASV, kur sāka strādāt General Motors, kļūstot par slepenās „X studijas” stilistu amerikāņu auto dizaina leģendas Bila Mitčela vadībā.

Strādājot General Motors, Lapiņš veidoja 1963.gada Corvette prototipu, kā arī Corvair Monza GT un Corvair Monza SS konceptauto. Šis darbs padarīja viņu slavenu ASV un lika viņu ievērot arī Eiropā.

1965.gadā General Motors Lapiņam uzticēja vadīt Opel pētniecisko centru Riselsheimā – šo amatu viņš ieņēma četrus gadus līdz brīdim, kad Porsche uzaicināja latvieti kļūt par kompānijas galveno dizaineru.

Strādājot Porsche, Anatols Lapiņš uzraudzīja Porsche 928, 924 un 944, kā arī G-sērijas (1974-1977) 911 modeļa dizaina tapšanu. Porche dizainera amatā viņš palika līdz 1988.gadam, kad devās pensijā.

Viens no viņa pēctečiem šajā amatā, Mihaēls Mauers atzina, ka „Lapiņš veidoja Porsche sporta auto dizainu vairāk kā divus gadu desmitus. Kā dizainers viņš nesekoja modei, bet ar saviem konceptiem nepārtraukti iezīmēja jaunas tendences”.

 

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Porsche Panamera

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ja interesē liels, komfortabls luksusa limuzīns, tad Panamera nebūs pareizā izvēle. Taču, ja uz to paraugās, kā uz Grand Tourer, tad grūti iedomāties labāku alternatīvu ar tik plašām spējām. Saglabājot luksusa auto cienīgu stāju, Panamera ļauj braukt sportiskāk, nekā S-Klase, BMW 7.sērija vai Audi A8.