Izmēģināts: Jaunais BMW 3.sērijas Touring
Vācijā izmēģinam jauno BMW 3.sērijas universāli
Plašāks aprīkojums, lielāks, komfortablāks
Pārdošanā tagad

BMW 3.sērija jau paaudzi pēc paaudzes ir braukšanas baudas
etalons, bet 3.sērijas universālis, jeb Touring, ir šī kompaktās biznesa klases auto praktiskāks variants.
To pašu var teikt arī par jauno 3.sērijas Touring, kas, tāpat kā sedans, uz kura bāzes tas veidots, ir ietilpīgāks un greznāks, nekā tā priekšgājējs.
Praktiskums, komforts
Pats acīmredzamākais jaunievedums ir elektroniski atveramas un aizveramas kravas nodalījuma durvis, kas pieejamas jau standarta aprīkojumā.
Par papildu samaksu pieejams buferī paslēpts sensors, kas ļauj atvērt bagāžas nodalījumu, vēzējot kāju turp un atpakaļ kā futbolā, mēģinot iespert pa neredzamu bumbu, kas iesprūdusi zem bufera. Iespējams, lai to aktivizētu, nepieciešama Bastiāna Šveinšteigera apņēmība un precizitāte, jo šo rindu autoram tas izdevās vien divas reizes no piecām.
Vēl viens jaunums ir aizmugures sēdeklis, kas salokāms proporcijās 40:20:40, paplašinot salona funkcionalitāti. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 495 litri, kas padara 3.sērijas Touring par kompaktās biznesa klases universāļu līderi, apsteidzot Audi A4 Avant un Mercedes C-Klases universāli. Ar nolaistām aizmugures sēdekļu atzveltnēm ietilpība palielinās līdz 1500 litriem.
Protams, šeit nedrīkst nepieminēt arī to, ka arī aizmugurē sēdošajiem pasažieriem vietas ir mazliet vairāk, nekā iepriekšējās paaudzes Touring.
Priekšā sēžot, nav nekādas atšķirības no sedana – vietas netrūkst, tie paši augstvērtīgie apdares materiāli un pievilcīgais dizains. Lielais infodisplejs ļauj ērti orientēties auto funkciju izvēlnēs. Atzinīgus vārdus pelnījis krāsainais head-up displejs, kas uz vējstikla projicē ne vien ātrumu un navigācijas sistēmas komandas, bet arī ātrumu un apdzīšanu ierobežojošās ceļazīmes, ko auto ir atpazinis.

Dinamika, gaita un vadāmība
Touring versijai ir nedaudz stingrāka aizmugurējā piekare,
ar aprēķinu, lai šī auto pircējs to varētu izmantot lielāku un smagāku kravu
pārvadāšanai, taču braukšanas īpašības praktiski neatšķiras no 3.sērijas sedana.
Papildaprīkojumā pieejamā adaptīvā M Sport balstiekārta nodrošina labāku stabilitāti lielākā ātrumā, kā arī asākos pagriezienos.
Jau esam rakstījuši, ka ikdienai atbilstošākā 3.sērijas BMW modifikācija, mūsuprāt, ir 320d ar ekonomisko un jaudīgo 2,0 litru dīzeļmotoru. Tomēr Touring versijas starptautiskajā prezentācijā mums tika piedāvāts tikai 328i, kas ir nevis 3,0 litru agregāts ar samazinātu jaudu, bet gan 2,0 litru četrcilindru turbomotors.
Par spīti 6,1 sekunžu sprintam līdz 100 km/h, tas diez vai spēs
apmierinās trīslitrīgo agregātu fanus, jo, pirmkārt, tas neskan kā sešcilindru benzīna
motors. Otrkārt, tā griezes moments ir nedaudz par mazu patiesi azartiskai
braukšanai.
Par astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas darbību gan nekādu iebildumu nav – tās reakcija ir pietiekami asa, kad nepieciešams, bet pārējā laikā tā vispār neliek manīt par savu eksistenci.
Labs jautājums. Konkurenci 3.sērijas Touring sagādā ne tikai līdzīgi piedāvājumi no Audi un Mercedes, bet arī, piemēram, pašu ražotais X1 krosovers, kas ir apmēram tikpat liels, bet maksā lētāk, turklāt jāņem vērā, ka nākamgad izvēli vēl vairāk apgrūtinās plānotais 3.sērijas Gran Turismo, jeb 3.sērijas hečbeks.
Tomēr, ja izvēle kritusi uz Touring, iesakām prātīgi
izvēlēties dzinēju un aprīkojumu. Mūsuprāt labākais variants ir ekonomiskais
320d ar M Sport balstiekārtu un automātisko pārnesumkārbu. Papildu opcijas gan sadārdzinās cenu, taču lietošanas
izmaksas nebūs augstas.
Bāzes cenas sākas no 37 630 eiro par 320d Touring, savukārt šis 328i būs par vairāk nekā 2 tūkstošiem eiro dārgāks.
Lasi izvērstu BMW 3.sērijas Touring testu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...