Testa brauciens

Testa brauciens: Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic Privilege
Ekonomisks Energy dCi 130 dīzeļdzinējs
Modifikācijas cena - 25 926 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Ikvienā kuplākā ģimenē, pērkot auto, būtisks faktors ir praktiskums un ietilpība. Lai vai kā ģimenes tēvam gribētos pārvietoties ar kupeju vai vismaz biznesa klases sedanu, divi vai trīs bērni spiež domāt par kaut ko praktiskāku.

Šis ir brīdis, kad izvēles arēnā iznāk miniveni, tai skaitā Renault Scenic un Grand Scenic.

Abi auto, kas veidoti uz Renault Megane bāzes, šogad piedzīvojuši tā dēvēto feisliftu,  piesaistot uzmanību ar pievilcīgāku ārieni un augstākas kvalitātes interjeru, kā arī plašāku aprīkojumu.  Latvijā viedokļi par Renault zīmolu ir diezgan pretrunīgi, taču jāatzīst, ka daudzi Renault kritiķi bieži vien pat nav izmēģinājuši šos auto.

Lai kliedētu šaubu plīvuru, devāmies testa braucienā ar lielāko no abiem MPV – septiņvietīgo Grand Scenic.   

Kāds tas ir?

Jauni buferi, lukturu lēcas, LED diodes un jauns radiatora restes dizains piešķir Grand Scenic svaigāku izskatu, taču tieši interjers ir tas, ar ko šis Renault modelis var paspīdēt. 

Salona arhitektūrā nenoliedzami atrodama līdzība ar Megane, uz kā bāzes tas ir veidots, tomēr Grand Scenic ir augstākas kvalitātes apdares materiāli. Spidometra un borta datora mērījumi ir redzami uz digitāla ekrāna, kas atrodas vienkārši ideālā pozīcijā uz priekšējā paneļa. Grafikas kvalitāte ir izcila, taču pieejamā navigācijas sistēma ir gaumes jautājums – tās autori ir Carminat TomTom, bet, ja ir pierasts pie citu ražotāju navigācijas sistēmām, tad šī opcija šķitīs lieka.















Gaiši apdares materiālu toņi vairo plašuma sajūtu Grand Scenic salonā

Opciju klāstā ir arī Renault Visio sistēma, kas signalizē par šķietami neplānotu joslu maiņu, kā arī diennakts tumšajā laikā automātiski pārslēdz tālās gaismas uz tuvajām – un atpakaļ.

Trīs sēdvietas vidējā rindā ir pietiekami ērtas trīs pieaugušiem cilvēkiem – par vietu galvai vai kājām nebūs jādzird sūdzības.  Tomēr Grand Scenic būtu vēl praktiskāks, ja aizmugurējās durvis būtu bīdāmas, kā, piemēram, jaunākās paaudzes VW Sharan.

Ja tiek izmantotas visas septiņas sēdvietas, bagāžas nodalījuma tilpums samazinās līdz  208 litriem, taču aizmugurējās divas papildvietas var nolocīt, to paplašinot līdz cienījamam izmēram. Taču, atbrīvojoties no vidējās sēdekļu rindas, Grand Scenic iegūst dinozaura cienīgu, 2063 litru kravas ietilpību, ko apskaustu ikviens mēbeļu vai būvmateriālu veikala apmeklētājs.

Ja papildvietas nav nepieciešamas, tās var nolocīt, veidojot līdzenu bagāžas nodalījuma grīdu

Priekšējie sēdekļi ir komfortabli, pateicoties plašajām regulēšanas iespējām, ērtu sēdpozīciju varēs atrast jebkuras miesasbūves cilvēks – nebūt ne mazsvarīgs faktors, kas ļauj izvēlēties Grand Scenic tālākiem ceļojumiem pa Eiropu.

Īpaši, ja zem motora pārsega ir ekonomiskais 1,6 litru 130 ZS dīzeļdzinējs, kā šajā testa braucienā izmēģinātajam auto.

Kā tas uzvedas uz ceļa?

Tā sauktās „Energy sērijas” dīzeļdzinējs, ir agregāts, ar ko Renault var palepoties. Tam ir tā pati jauda, kas 1,9 litru turbodīzelim, taču lielāks griezes moments (320 Nm) un mazāka apetīte.  Prātīgi braucot, nebūs problēmu iekļauties 5-6 litru patēriņā uz 100 km.  

1,6 litru agregāts ir kluss un nodrošina pilnīgi pieņemamu paātrinājumu, tas ir arī gana elastīgs uz šosejas - apdzīšanas manevri nebūs jāplāno pusstundu iepriekš, varēs iztikt arī bez nepārtrauktas pārnesumu maiņas. Vienīgais noteikums – apgriezieni jātur virs 1500.   

Stūres reakcija nav tik precīza, kā Ford S-Max, taču jāņem vērā, ka minivenus nepērk, lai apmierinātu azartiskas braukšanas tieksmes, krietni svarīgāks ir gaitas komforts.















Gaitas komforta un vadāmības ziņā Grand Scenic ierindojas pa vidu starp Citroen C4 Picasso un Ford S-Max

Grand Scenic gaita ir pietiekami mīksta, lai absorbētu tipiskus Latvijas ceļu negludumus, taču vienlaikus Grand Scenic tomēr nav pasargāts no sānvēja vai strauju manevru radītas virsbūves sasveres. Ņemot vērā tā izmērus, tas arī nav liels pārsteigums.

Vai tas būtu jāpērk?

Renault Grand Scenic ir laba ietilpība, labas manieres uz ceļa, komforts, kvalitatīva salona apdare un ekonomisks dīzeļdzinējs – tātad tas dara to, kas ģimenes minivenam būtu jādara.

Protams ir daži mīnusi, kā, piemēram bīdāmo aizmugures durvju trūkums, arī vidējo sēdekļu rindu nav ērti izcelt, taču jājautā – cik tas ir būtiski?  

Katrā ziņā, par nepilniem 26 tūkstošiem eiro šis ir apsvēršanas vērts piedāvājums, un mums nav šaubu, ka sirsnīga saruna ar Renault dīleri palīdzētu šo ciparu padarīt vēl draudzīgāku.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...