Jaunais Opel Corsa: pirmie iespaidi
Izmēģinam jauno Opel Corsa
Stila iezīmes no Adam, elegantāks salons, aprīkojums
Cena, sākot no 10 285 eiro

Nu jau ilgāku laiku Opel vilcinājās ar jaunas paaudzes Corsa modeļa laišanu klajā – tas tika solīts jau pirms pāris gadiem, taču Opel tobrīd bija aizņemti ar vēl vienu pilsētas auto – Adam. Pērn rudenī Corsa beidzot parādījās pie apvāršņa, liekot uzdot jautājumus – vai tas ir jauns modelis, vai arī ļoti pamatīgi pārveidots līdzšinējās paaudzes Corsa?
Kāds tas ir?
Auto veidols ir palicis tāds pats kā iepriekš, bet stila
iezīmes uzreiz liek vilkt paralēles ar Adam.
Motoru klāstā ir palikuši jau
zināmie 1,2 litru un 1,4 litru tilpuma benzīna motori, kā arī uzlabots 1,3
litru tilpuma dīzeļmotors, taču ir arī pāris jauni dzinēji, kā, piemēram, 1
litra tilpuma trīscilindru benzīna turbomotors ar 90 vai 115 ZS jaudu un 100 ZS
1,4 litru tilpuma turbomotors.
Mēs izmēģinājām gan vienu, gan otru, un jāteic, ka 1 litra tilpuma jaudīgākā versija ir pārsteidzoši adekvāts agregāts, it īpaši kontekstā ar jauno Corsa. Tas ir gana elastīgs plašā apgriezienu diapazonā, turklāt tā jauda šķiet pietiekama, lai vismaz pilsētas apstākļos pārvietotos diezgan dinamiski. 90 ZS motora paātrinājums ir tikai nedaudz gausāks, taču kopumā arī tas braukšanas sajūtu ziņā ir pilnībā adekvāts pilsētas satiksmei.

Interesanti, ka 1,4 litru tilpuma turbomotors ir lētāks, nekā mazāk jaudīgais trīscilindru dzinējs. Šī iemesla dēļ tas varētu kļūt par populāru izvēli, jo nodrošina vienmērīgu paātrinājumu bez aiztures, kas dažkārt raksturo mazāka tilpuma turbomotorus. Tiesa gan, tas ir mazliet skaļāks, nekā 1 litra tilpuma dzinēji.
Ja neskaita šos dzinējus, vēl viens jaunievedums ir sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, kas darbojas saskanīgā duetā ar jau pieminētajiem motoriem.
Gaitas komforts šķiet labāks, nekā VW Polo, taču jāņem vērā,
ka izmēģinājuma brauciens notika Frankfurtē un tās apkārtnē, kur par asfalta
kvalitāti līdz šim sūdzības nav dzirdētas. Tie ceļa negludumi, kas gadījās mūsu
maršrutā, komfortu salonā neietekmēja.
Tomēr par spīti jaunai priekšējai balstiekārtai un stūres sistēmai, Corsa vadāmība nav tik asa, kā Ford Fiesta, turklāt, braucot sportiskā režīmā, priekšējie riteņi ātrāk zaudē saķeri ar ceļu.
Salons, praktiskums, aprīkojums
Corsa izmēri praktiski nav mainījušies. Ņemot vērā, ka tas ir 4 metrus garš, tas arī iepriekš bija viens no lielākajiem mazauto, tāpēc salona ietilpība ir tikpat liela, kā līdz šim.

Tas, kas ir mainījies, ir apdares kvalitāte. Priekšējo paneli klāj spīdīga plastmasa, kuras krāsu izvēli nosaka izraudzītais aprīkojuma līmenis. Gaumīgie apdares akcenti papildina pārdomāto interjera arhitektūru, kas šķiet par vismaz vienu pakāpi elegantāka vieta, nekā salīdzinoši haotiskais Ford Fiesta salons.
Paneļa centrā atrodas tāds pats 7
collu skārienjutīgs ekrāns, kā Adam. Ar to var kontrolēt radio, Bluetooth
savienojumus, kā arī izmantot BringGo navigācijas aplikāciju vai interneta
radio. Tam gan būs nepieciešams viedtālrunis ar interneta pieslēgumu. Uzreiz gan
jāpiebilst, ka līdz ar aizturēm interneta darbībā (tuneļi, pazemes autostāvvietas)
arī šīs aplikācijas var “uzkārties”.
Stūres kolonnai var regulēt gan leņķi, gan dziļumu, tāpēc ērti iekārtoties nebūs grūti.
Vai to ir vērts pirkt?
Jaunā Corsa plusi nav mainījušies – tas ir komforts un
praktiskums, bet klāt nācis arī uzlabotais interjers, kas ir liels solis uz
priekšu.
Lai arī gaitas komforta un
vadāmības līdzsvara ziņā šajā klasē nepārspēts etalons joprojām ir Ford Fiesta, jaunais Corsa
neliks vilties, piedāvājot labu dinamiku, konkurētspējīgu cenu un zemas
lietošanas izmaksas. Plašāks aprīkojums un labāka montāžas kvalitāte tikai
vairo Corsa pievilcību.

Jaunā Opel Corsa cenas sākas no 10 285 eiro par bāzes modifikāciju ar atmosfērisko 1,2 litru benzīna motoru. Modifikācija ar 1,4 litru turbomotoru maksā, sākot no 12 tūkstošiem eiro, bet trīscilindru 1 litra motoru – no 12 403 eiro
Mūsu izvēle: Opel Corsa 1,0 115 ZS Color Edition – 13 693
eiro
Lasi detalizētu Opel Corsa testu un veido savu salīdzinošo testu šeit
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...