Hyundai Tucson: vērtē What Car? lasītāji
Hyundai Tucson testu diena
Ielūdz viens no lielākajiem auto dīleriem Baltijā - Autobrava
Vērtē What Car? lasītāji

Latvijas tirgū šoruden nonācis jaunais Hyundai Tucson. Auto,
kas Dienvidkorejas autoražotāja modeļu paletē aizstāj krosoveru ix35, pieejams
gan ar benzīna un dīzeļa motoriem, priekšpiedziņu vai pilnpiedziņu, kā arī
automātisko vai manuālo transmisiju un plašu aprīkojumu.
Tā cenas Latvijā sakas
no 20 990 eiro, bet dārgākās modifikācijas cena ir 39 590 eiro.
Hyundai nolūks ir veidot konkurenci tādiem populāriem modeļiem kā Nissan
Qashqai, Honda CR-V un Kia Sportage. Vai jaunajam modelim tas būs pa spēkam?
Lai novērtētu jauno Tucson, mēs ielūdzām What Car? lasītājus uz salonu Autobrava, kas pārstāv ne vien Hyundai, bet arī Fiat, Alfa Romeo, Suzuki, Isuzu, Ssang Yong un Jeep. Lūk viņu viedokļi, par jauno Hyundai Tucson!

Brauc ar: Subaru Impreza WRX

Hyundai šobrīd ir kļuvis par vērā ņemamu konkurentu lielai daļai Eiropas, Japānas un Amerikas auto ražotāju modeļiem. Arī šajā testu dienā Tucson demonstrēja vislabāko sniegumu, un tas ir lieliski piemērots Latvijas ceļiem. Tas vienlaikus ir stingrs un komfortabls arī meža ceļu apstākļos. Dzinējs ir atsaucīgs un to pašu var teikt arī par asajām bremzēm, pie kuru darbības noteikti vajadzēs pierast. Ārēji auto izskatās visai agresīvs.
Neskatoties uz šķietami nelielo klīrensu, ar Tucson droši drīkst nobraukt no šosejas un meža takas tam nebūs šķērslis, bet ekstrēmākiem apstākļiem gan tas nav domāts. Salona apdare ir ieturēta mūsdienu stilā – panelis vizuāli ir pievilcīgs, taču veidots no plastmasas. Iepriecināja plašais stūres regulēšanas diapozons, ļaujot vadītājam atrast ērtu sēdpozīciju.
Jānis Pipars
Brauc ar : BMW E38
Tucson manā skatījumā
ir kļuvis labāks par Kia Sportage. Tas ir audzis arī izmēros un to var izjust
salonā. Gan priekšā, gan aizmugurē sēdošie par plašumu nevarēs sūdzēties un arī
bagāžas nodalījumā ir vieta pietiekami daudz mantām. Šeit gan jāpiebilst, ka
bagāžnieka atvēršanas rokturis nav izvietots parocīgā vietā. Kopumā auto ir
komfortabls un patīkams, un salonā nav dzirdami nekādi lieki trokšņi.
Viena no lielākajām šī auto problēmām ir tā cena. Tas ir dārgāks nekā Sportage un arī garantija ir 5 gadi, Kia piedāvāto 7 gadu vietā. Jāatzīmē interesants fakts, ka abi šie modeļi ir vieni no retajiem, kuri šajā cenu kategorijā piedāvā iespēju aprīkot savu auto ar aizmugurējo sēdekļu apsildi. Uzskatu, ka šis auto ir piemērots četriem cilvēkiem un bagāžnieks būs gana labi piemērots arī vienam sunim.

Brauc ar : Range Rover Evoque

satiksmē stipri šaubos.
Automātiskā pārnesumkārba neizraisīja kaitinošas pauzes starp pārnesumu slēgšanos, pietiekoši nemanāmi darbojoties ikdienā un pārliecinoši bezceļu apstākļos. Varētu teikt, ka Tucson ļaus braukt kā pilsētā, tā arī doties atpūtas braucienā pie dabas, šķērsojot sliktus ceļa posmus un neizraisot šaubas par iestigšanu pirmajos šķēršļos.

Brauc ar : Citroen C4

Atšķirībā no i35 modeļa, auto ir patīkami izmainījies ne tikai vizuāli, bet arī izmēra ziņā. Salīdzinot ar citiem krosoveriem, cena Tucson noteikti nav tā zemākā. Pierasts, ka Hyundai ir zemo cenu auto, bet pēdējo gadu tendences pierāda pretējo un zīmola ambīcijas aug. Tucson gaitas īpašības ir visnotaļ patīkamas gan uz asfalta, gan bezceļos. Pilnpiedziņas spējas īpaši nepārsteidz un paaugstinātais klīrenss lieti noderēs mūsu bedrainajās ielās. Salons ir mazliet garlaicīgs un vecmodīgs. Otrajā sēdekļu rindā vieta ir
pietiekoši daudz un atzveltnes atgāšana uzlabo komforta līmeni.
Bagāžnieks ir gana ietilpīgs, taču vāka aizvēršana bez elektropiedziņas palīdzības liks ātri vien nosmērēties. Patika, ka pamataprīkojumā ietverta sēdekļu apsilde un Bluetooth savienojums, bet žēl, ka pat papildaprīkojumā nav ietverta priekšējā stikla apsilde. Kopumā Tucson ir ērts un izskatīgs auto, taču šādā cenu kategorijā tam ir ļoti spēcīgi konkurenti – Qashqai, CX-5 un RAV4.

Brauc ar: Honda CRV

Benzīna dzinēja modifikācija ir pārsteidzoši dinamiska un elastīga. Braucot meža apvidū ir nedaudz jāpierod pie dažādo režīmu izmantošanas, kas ļauj uzlabot automašīnas veiktspēju smagākos apstākļos. Ieslēdzot dažas palīgierīces, Tucson spējas pārvarēt bezceļus kļūst galvastiesu pārākas nekā tad, ja iestatīts vienkāršs ielas režīms.
Salons ir ļoti ērts un par visu šeit ir padomāts, taču jāatzīst, ka vadītāja sēdpozīcija gan varēja būt nedaudz komfortablāka. Šķiet, ka salona apdari ilgtermiņā varētu būt grūti kopt tā materiāla dēļ, tāpēc labāk vēlētos daļēju ādas vai velūra apdari. Iepriekšējas pieredzes ar Hyundai nav, bet kopumā auto vērtēju pozitīvi.

Brauc ar : Saab 9-3

Tucson ir pievilcīgs, vērtējot gan tā eksterjeru,
gan interjeru. Sākotnēji radās iespaids, ka iekšpusē tas ir krietni lielāks
nekā tas šķiet no ārpuses. Iekšā valda liels plašums, taču nerodas īstena
sajūta, kādai būtu jābūt sēžot džipā. Drīzāk pārņem miniveniem raksturīgā aura,
kas šajā gadījumā man nešķiet pozitīvs aspekts. Slēdžu un pogu izvietojums uz
paneļa ir pārdomāts, pārlieku nepiesātinot pieejamo funkciju skaitu. Prieks, ka
ražotājs ir padomājis par vadītāja vēlmēm, lai viss būtu viegli un ērti
aizsniedzams, izvietojot pirmās nepieciešamības funkcijas pārskatāmās vietās.
Augstu novērtējumu pelnījis ir salona komforta līmenis, kas labāks bija tikai Rexton modelī. Izmēģinot auto spējas bezceļos, automātiskajai transmisijai labāk izmantot manuālo pārslēgšanas režīmu, kas ļauj veiklāk izbraukt cauri slikta seguma posmiem, tomēr pieļauju, ka tikai retais no šī auto īpašniekiem labprātīgi dosies šādā apvidū. Kopumā Tucson ir labs ikdienas auto.

Brauc ar: Opel Zafira

Salīdzinot ar citiem šādas cenu kategorijas apvidus
auto, Tucson gaita ir visai mīksta. Salonā vieta nav tik daudz kā Rexton, bet
savai klasei šis auto sniedz atbilstošu plašumu gan vadītājam, gan pasažieriem.
Diemžēl, arī apdares kvalitāti vēlētos nedaudz mīkstāku. Ir redzami uzlabojumi
no iepriekšējās paaudzes modeļa un jāsaka, ka Tucson jau ir sasniedzis Santa Fe
līmeni.
Vērtējot ergonomiku - viss ir savās vietās un, pārsēžoties no iepriekšējā modeļa, nepatīkamu pārsteigumu nav. Bezceļos tas demonstrē labu sniegumu un tam nesagādā problēmas pieveikt dažādus šķēršļus vai uzbraukt stāvākā kalnā. Tucson piemērots gan pilsētniekiem, gan tiem, kuriem ikdienā jāmēro ceļš arī lauku apvidū.

Brauc ar : Suzuki Swift

Savulaik esmu braucis ar Tucson priekšgājēju ix35,
kura jauda šķita pārāk maza un arī estētiski auto uzreiz atgādināja Korejā
ražotu auto. Tucson ir noteikti solis uz augšu un ir cerības, ka to novērtēs
arī pircēji. Dizains kļuvis pieņemamāks un plašākai auditorijai saprotams.
Salonā ir laba trokšņu izolācijas materiālu kvalitāte un, kas attiecas uz
komfortu, tad vadītāja sēdeklim es vēlētos garāku pamatnes daļu, pretējā
gadījumā garākā ceļojumā nogurs kājas. Šis auto gan ir orientēts pilsētas
apstākļiem, tāpēc tas nav būtisks trūkums.
Es personiski dotu priekšroku Suzuki Vitara, kas ar 1,6 litru atmosfērisko dzinēju un pilnpiedziņu uzrādīja ļoti labu sniegumu bezceļā. Protams, neviens no šiem auto nespēj apvienot lieliskas bezceļu braukšanas spējas un komfortu pilsētā, tāpēc labāk iegādāties divus, krasi atšķirīgus auto.
Dzintars Dambis
Brauc ar: Audi A4
Labs auto! Līdz šim no Hyundai zīmola biju braucis
tikai ar Santa Fe. Tucson ir redzama krasa revolūcija, vairāk rūpējoties
tieši par klientu vēlmēm. Manām vajadzībām šis auto sniedz visu nepieciešamo - jauda,
klīrenss, kvalitatīvā salona apdare. Jāatzīmē gar salona ietilpība – gan
priekšā, gan aizmugurē ir gana liels plašums. Uz šosejas Tucson ir stabils un tas
nezaudē savas vadāmības īpašības arī meža apstākļos uz smilšaina seguma.
Tā caurgājamības īpašības bezceļu apstākļos atbilst īstena džipa standartiem, kļūstot pārāks par parketa džipu iespēto. Automātiskā transmisija strādā bez aiztures. Šim auto nav izteiktu trūkumu, taču, salīdzinot to ar SsangYong Rexton, tam varētu būt vairāk dzinēja jaudas.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...