Pirmais brauciens: jaunais Ford C-Max
Iemēģinām jauno Ford C-Max
1,6 litru benzīna dzinējs
Cena no 15 722 eiro

Aprīļa beigās Latvijā būs pieejams jaunais Ford Focus, taču jau tagad varam ielūkoties, kas lācītim vēderā, iemēģinot jauno Ford C-Max, kas būvēts uz jaunā Focus platformas un ir mazākais Ford piedāvātais minivens.
C-Max ir pazīstams jau kopš 2003. gada, kad tika uzsākta tā ražošana, un tagad pienācis laiks piecvietīgo minivenu atsvaidzināt, tādēļ pircējiem tiek piedāvāts otrās paaudzes C-Max, turklāt modeļa gamma papildināta arī ar septiņvietīgo Grand C-Max.
Dizains un praktiskums
Jaunais C-Max lepojas ar jaunāko Ford modeļu dizaina seju - trapecveida radiatora resti, virs kuras atrodas priekšējie lukturi, kā arī citus elementus, kas ļauj nekļūdīgi saprast, ka tas ir „jaunais Ford”.
Jaunais dizains radis turpinājumu arī interjerā. Tie, kam nav svešs jaunākās paaudzes Fiesta, jaunā C-Max salonā jutīsies kā mājās – vadības ierīču izvietojuma arhitektūra ir tāda pati kā Fiesta un jaunajā Focus.
Tomēr, jo plašāks ir auto aprīkojums, jo vairāk neatstāj sajūta, ka pogu un slēdžu ir par daudz, jo to pārskatāmība tomēr varēja būt labāka. Pārāk ilgi skatiens ir jānovērš no ceļa, meklējot vajadzīgo slēdzi.
Priekšējās sēdvietās vietas ir pietiekami, turklāt stūres un sēdekļa regulācijas iespējas ļauj bez problēmām atrast ērtu sēdpozīciju pie stūres. Tomēr aizmugurē C-Max ar vietas daudzumu lielīties nevar. Ja vien priekšā sēdošie nav maza auguma, tad aizmugurē vietas kājām atliek visai maz.
![]() Whatcar.lv eksperts C-Max ir spilgts piemērs Ford centieniem celt zīmola prestižu. |
Diemžēl šī sēdekļu bīdīšanas sistēma ir ierobežo auto
funkcionalitāti. Aizmugurējiem sēdekļiem iespējams nolocīt atzveltni, bet pašus
sēdekļus nedaudz nolocīt uz priekšu, taču līdzenu grīdu, kā citos kompaktajos
minivenos, Ford C-Max nepiedāvā.
Tas nozīmē, ka lielākus vai garākus priekšmetus bagāžas nodalījumā ievietot nebūs viegli.
Gaita un dinamika
Whatcar.lv testa braucienā devās ar C-Max, kas aprīkots ar 1,6 litru 125 zirgspēku benzīna dzinēju un piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu.
Ar ieskrējienu līdz simtam 11,5 sekundēs šis dzinējs ļauj diezgan ērti justies pilsētas satiksmē, un, ja vien automašīnā nav pieci pieaugušie, arī uz šosejas pārlieku lielas neērtības nejutīsiet.
Tomēr pie apdzīšanas manevriem būs nedaudz jāpiedomā. Spriežot
pēc tehniskajiem parametriem, 150 zirgspēku EcoBoost dzinējs varētu būt
optimālākā izvēle starp benzīna jaudas agregātiem, taču tā cena ir par aptuveni
1000 eiro augstāka. Oficiālie dati liecina, ka Ford C-Max pilsētā patērē 8,7
litrus, un tas nav tālu no patiesības.
C-Max uzvedība uz ceļa ir divējāda. Vispirms uzmanību piesaista patīkami klusais salons un tas, cik viegli auto uztver dažādus nelīdzenumus, veikli reaģējot uz stūres kustībām. Normālos ceļa apstākļos C-Max demonstrē tās pašas patīkamās braukšanas īpašības, ar ko ir slavens Focus – pārliecinošu stabilitāti un manevrētspēju. Taču uz slidena ceļa jābūt uzmanīgiem - auto aizmugure pārāk viegli ļaujas izslīdēšanai, kas nepieredzējušiem autovadītājiem var radīt nevajadzīgu stresu. Panikai gan nav īpaša iemesla, jo slīdi ātri novērš stabilitātes kontrole, kas ir visu C-Max modifikāciju standartaprīkojumā.
Spriedums
Ford C-Max ir spilgts piemērs Ford centieniem celt zīmola prestižu ar jauniem tehnoloģiskiem risinājumiem un augstāku kvalitāti. Salīdzinājumā ar tādiem konkurentiem, kā Opel Meriva un Citroen C3 Picasso, C-Max ir lielāks, taču arī tā cena ir augstāka. Lai arī aizmugures sēdekļu ierobežotā funkcionalitāte nav uzskatāma par plusu, jaunais C-Max ir krietni iekārojamāks auto, nekā tā priekštecis.
Jums patiks: Klusā gaita, Ford progress, braukšanas bauda
Jums nepatiks: Aizmugures sēdekļus nav iespējams nolocīt, veidojot līdzenu grīdu
Lasi izvērstu Ford C-Max testuKarstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...