Testa brauciens

Pirmais brauciens: Ford Focus

Izmēģinam jauno Ford Focus hečbeku
1,6 litru 150 ZS EcoBoost dzinējs
Titanium aprīkojuma līmenis

Ja tevi interesē sakarīgs mazais ģimenes auto un patīk azartiska braukšana, iespējams, tieši jaunais Ford Focus ir tavs nākamais pārvietošanās līdzeklis – īpaši, ja zem motora pārsega tam ir 1,6 litru, 150 zirgspēku Ecoboost benzīna dzinējs, kā šajā Whatcar.lv testa braucienā.

Dzinējs, gaita un vadāmība

Mūsuprāt, šim dzinējam vispār nav, ko pārmest. Tas ir pietiekami atsaucīgs un jaudīgs (8,6 sekundes līdz 100 km/h), ja ir vēlme steigties, savukārt pārvietojoties rāmā, nesteidzīgā manierē, 240 Nm griezes moments atļauj pārnesumus slēgt slinki un braukt ekonomiski.

Turpinot par degvielas ekonomiju, noteikti nevar teikt, ka šis 1,6 litru EcoBoost agregāts, kas aprīkots ar start/stop sistēmu, būtu rijīgs. Dinamiskā režīmā auto vidējais patēriņš bija nepilni 8 litri uz 100 km, savukārt lieki negāzējot – vidēji 6,5 litri uz 100 km.

Ar to slavas dziesma šim EcoBoost motoram vēl nebeidzas – Ford inženieri ir labi pastrādājuši, komponējot tā skaņu, jo tajos paātrinājuma brīžos, kad tā ir dzirdama, tā šķiet ausij tīkama. Pārējā laikā tā ir neuzbāzīga vai pazūd pavisam.

Braukšanas baudu vairo arī precīzā pārnesumu maiņa un akurātā stūre. Tomēr elektriskais stūres pastiprinātājs visiem nebūs pa prātam – lielā ātrumā stūres reakcija varēja būt stingrāka, taču tā ir tikpat vaļīga, kā, braucot ar 40 km/h.

Tomēr līdz noteiktam ātrumam Focus provocē uz dinamisku braukšanu, ko stimulē arī pārliecinošā stabilitāte – elektroniskās palīgsistēmas kontrolē, kuram no priekšējiem riteņiem ir labāka saķere ar ceļu un tas arī saņem vairāk jaudas.

Gaita gan ir drusku pacieta, taču ar negaidītajām bedrēm Focus tiek galā labi, tās absorbējot, nevis ļaujot „pazemes grūdieniem” ienākt arī salonā. Šo situāciju protams, vēl vairāk var uzlabot ar disku izvēli – mūsuprāt Focus pilnīgi pietiek ar standarta 17 collu ripuļiem.  

Salonā

Focus interjers ir krietni mainījies, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes modeli un vizuāli šķiet mazāks, nekā, piemēram, konkurentam VW Golf. Arī faktiski tas ir mazāks, kaut tikai nedaudz. Tomēr trokšņi ir labi apslāpēti, sēdpozīcija ir ērta, ko vēl vairāk varētu vēlēties?

Atbilde ir – vēl labāku apdares kvalitāti. Šī, Titanium komplektācija, nav lēts prieks – auto cena ir gandrīz 15 tūkstoši latu. Tomēr priekšējā paneļa savienojumi ar jumta balstu apdares elementiem nav 100% precīzi, tāda ir arī iekšdurvju apdare, par ko liecina viegli jaušama „brīvkustība”, pārvietojoties pa asfalta ielāpiem klātajiem Latvijas ceļiem.

Arī kravas nodalījuma grīdas apdares materiāls varēja būt labāks – tas varbūt nedarītu kaunu Dacia Logan, taču automobilī, kas vēlas konkurēt ar VW Golf, Opel Astra un Citroen C4, varēja vēlēties ko labāku. Vismaz Titanium aprīkojuma līmenī.

Aprīkojums

Ja neskaita jau minētos „fordismus”, Titanium aprīkojuma līmenis ir laba izvēle, ja svarīgs ir komforts. Te bāzes aprīkojumā ir gan dubultā klimatkontrole, kruīzkontrole, gan Bluetooth savietojamība.

Papildus Ford šajā konkrētajā auto ielikuši arī vairāk nekā 1000 latu vērto „tehnoloģiju komplektu”, kurā ietilpst aktīvā bremzēšanas palīgsistēma (līdz 16 km/h, ja priekšā ir šķērslis, auto apstājas pats), joslu maiņas brīdinājuma sistēma (kas iejaucas, ja bez pagrieziena rādītāja ieslēgšanas auto maina joslas), ceļazīmju atpazīšanas sistēma (atgādina, kāds ir ātruma ierobežojums attiecīgajā ceļa posmā), automātiskas tālās gaismas un aklās zonas uzraudzīšanas sistēma, kas ar oranžu signālu sānu spoguļos brīdina, kad joslu maiņa var beigties ar avāriju.   

Spriedums

Nav šaubu, ka jaunajam Focus ir elegantāks interjers, tas ir klusāks un stabilāks, nekā priekštecis.

Tas visādā ziņā ir labāks produkts, nekā iepriekšējās paaudzes modelis, taču problēma ir tā, ka arī konkurenti nesnauž.

Uz Alfa Romeo Giulietta, VW Golf un Opel Astra fona Focus vairs nepiedāvā neko unikālu, ja neskaita jau minētās drošības sistēmas.

Jums patiks:  vadāmība, 1,6 litru turbodzinēja dinamika, aprīkojums

Jums nepatiks: interjera kvalitāte nav vienā līgā ar Volkswagen Golf

Lasi detalizētu Ford Focus hečbeka testu, salīdzini cenas,  tehniskos datus un aprīkojumu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Mondeo sedans

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ford Mondeo sedans ir ietilpīgs, tam ir labs gaitas komforts un vadāmība, kā arī nevainojama trokšņu izolācija. 1,6 litru tilpuma dīzeļmotors ir gana jaudīgs un ekonomisks.