Audi SQ5: izmēģināts!
Whatcar.lv izmēģina jaudīgāko Audi Q5
Audi SQ5 ar 313 ZS dīzeļmotoru
Cena, sākot no 61108 eiro

Neticēsiet, bet Audi SQ5 ir pasaulē ātrākais apvidus auto ar dīzeļdzinēju. Ar savu 5,1 sekunžu sprintu līdz 100 km/h tas ne tikai apsteidz tādus auto, kā BMW X6 M50d vai Porsche Cayenne V8 dīzeļversiju – tas ir ātrāks pat par Porsche Cayman!
Par šādu dinamiku SQ5 var pateikties jaunajam biturbo dīzeļdzinējam ar 313 ZS un iespaidīgu 650 Nm griezes momentu, kas iepriekš bija pieejams vien A6 pircējiem. Mēs devāmies uz Biķernieku trasi, lai to izmēģinātu.
Kāds tas ir?
Pat maigs pieskāriens gāzes pedālim, ko pavada skanīgs
motora rūciens, kliedē jebkādas šaubas par SQ5 potenciālu – spied stiprāk un
tas strauji uzsāk kustību pretī horizontam, nepārtraukti un pārliecinoši
kāpinot ātrumu.
Astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba darbojas nevainojami, savukārt dzinēja skaņa drīzāk atgādina V8 benzīna motoru, nevis dīzeli.
Tas panākts, pateicoties īpašai izplūdes sistēmas konstrukcijai, kas padara SQ5 radīto skaņu sulīgāku līdz ar Dynamic režīma izvēli. Jebkurā citā Drive Select pozīcijā šī akustiskā ekstra pieklust, saplūstot ar fona troksni.
Ja patīk braukt dinamiski, Drive Select ir teju obligāta papildaprīkojuma opcija, jo „Normālā” režīmā stūres reakcija ir diezgan viegla, kas īsti neder azartiskai braukšanai.
Kopumā vadāmības ziņā SQ5 nav, ko pārmest – saķere ar ceļu
ir nevainojama, kā rezultātā Biķernieku trases virāžās tas uzvedas kā hečbeks,
nevis tipisks apvidus auto vai krosovers.
Gaitas komforts ir salīdzinoši labs pat ar 20 collu diskiem. Jā, mazā ātrumā ceļa negludumi ir jūtami, taču kanalizācijas lūku vāki un ikdienišķie Latvijas asfalta ielāpi SQ5 salonā nav tik izteikti jūtami, kā, piemēram BMW X5 ar sporta balstiekārtu.
Vēl viena labā ziņa ir vidējais degvielas patēriņš – oficiāli tie ir nepilni 7 litri uz 100 km, taču uzreiz jāpiebilst, ka šajā normā nebūs reāli iekļauties, ja nepietiks spēka apspiest vēlēšanos ik krustojumā izbaudīt SQ5 dinamikas īpašības.
Interjers, komforts
Audi SQ5 interjerā dominē noformējuma elementi no S Line
komplektācijas – ādas un alkantaras apdare, alumīnija pedāļi, melns griestu
apšuvums, kas veido labu līdzsvaru starp sportiskumu un eleganci.
Pārējais ir kā standarta Q5 – tai skaitā MMI infosistēma. Orientēšanos izvēlnēs un iestatījumos labāk veikt kādā pieturas punktā, jo vajadzīgo pogu atrašana var novērst uzmanību no situācijas uz ceļa. Automašīnā, kurā ātrumu īsti nejūt, tas var beigties diezgan nepatīkami.
Četratā braucot, par ērtībām nebūs jāsūdzas – vietas salonā netrūkst. Aizmugures sēdekļus var bīdīt uz priekšu un atpakaļ, manipulējot ar vietu pasažieriem vai bagāžai. Jebkurā gadījumā, arī bagāžas nodalījums ir liels.
Vai tas būtu jāpērk?
Audi SQ5 maksā nedaudz virs 61 tūkstoša eiro. Jāņem vērā, ka
šajā cenā jau ir iekļautas daudzas ekstras, lai arī par tādām vēlamām opcijām
kā izklaides/infosistēmu un Bluetooth savietojamību telefonam vai atpakaļskata
kameru būs jāpiemaksā.
Pilnīgi loģiski, finansiāli izdevīgāk būtu iegādāties kādu no Q5 bāzes versijām, piemēram ar 2,0 TDI dīzeļdzinēju, taču ja ir vēlme savā īpašumā iegūt kompaktu apvidus auto ar teju superkāra cienīgu dinamiku, bet ar saprātīgu degvielas patēriņu, SQ5 būs laba izvēle.
Tā vienīgais reālais konkurents par šo cenu varētu būt BMW
X3 xDrive35d M Sport, kam ir labāka degvielas ekonomija un vadāmība, taču ne tik rafinēts dīzeļmotors.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...