Izmēģināts: jaunais Opel Meriva 1,6 CDTI
Opel Meriva feislifts
Jauns 1,6 litru dīzeļmotors
Meriva cena, sākot no 14 000 eiro

Kopš savas klajā laišanas 2010.gadā, šis, otrās paaudzes Opel Meriva modelis ir kļuvis par vienu no retajiem veiksmes stāstiem General Motors koncerna ne pārāk veiksmīgajā Eiropas atzarā.
Līdz šī gada 31.janvārim Opel ir izdevies pārdot ap 400 tūkstošiem Opel Meriva eksemplāru, no tiem Baltijā - 291 (tai skaitā Latvijā - 78). Lielāko interesi par Meriva izrādījušas ģimenes, kuru prioritātes ir praktiskums un zemas lietošanas izmaksas.
Tagad, lai uzlabotu Meriva konkurētspēju, tas kļuvis par vienu no pirmajiem Opel modeļiem (aiz Zafira Tourer), kas ieguvis kompānijas jauno 1,6 litru tilpuma CDTI dīzeļmotoru. Šis motors aizvieto novecojušo 1,7 litru tilpuma CDTI un standarta versijā ir pieejams ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu.
Ar 136 ZS jaudu un 320 Nm griezes momentu tas ir jaudīgāks,
nekā priekštecis, turklāt Opel sola, ka tas ir arī ekonomiskāks. Meriva
modifikāciju klāstā ir arī 100 un 120 ZS 1,4 litru tilpuma benzīna turbomotori.
Tikai Opel fani pamanīs Meriva vizuālās izmaiņas – mazliet atšķirīgo priekšējo buferi ar zemāk novietotu radiatora resti, kas atgādina nesen klajā laisto Insignia „feisliftu”. Lukturu formas un izmēri palikuši tie paši, taču tiem tagad ir tāda pati optikas arhitektūra kā Zafira Tourer.
Ja neskaita papildaprīkojumā pieejamās LED dienasgaitas
gaismas, no ārpuses faktiski vairs nav nekā, kas atšķirtu „jauno” Meriva no
līdzšinējā modeļa. Arī interjerā izmaiņas ir niecīgas – lielākais jaunums ir 7
collu „IntelliLink” krāsainais monitors ar plašākām viedtālruņu integrācijas un
balss kontroles iespējām.

Papildaprīkojumā pieejama arī atpakaļskata kamera, bet FlexRail sīklietu nodalījumu sistēma ir pārveidota tā, lai netraucētu aizmugurē sēdošo pasažieru kājām.
Kāds tas ir?
Jaunais dīzeļdzinējs nepadara Meriva par F1 formulu, taču
tas nodrošina pilsētas ikdienas satiksmei pilnībā piemērotu dinamiku.
Salīdzinot ar 1,7 litru CDTI, šis 1,6 litru tilpuma motors ir arī ievērojami
klusāks. Vidējais patēriņš mūsu testa brauciena laikā - 6 litri/100km.
Meriva modelis nekad nav izcēlies ar sportiskām gaitas un vadāmības īpašībām – šajā jomā nekas īpaši nav mainījies arī pēc notikušās produkta modernizācijas. Elektromehāniskā stūres sistēma ir precīza, taču ne pārāk informatīva. Savukārt gaitas komforts ir labāks, nekā vairumam auto šajā klasē.
Tas, pie kā Opel noteikti būtu vajadzējis piestrādāt, ir
Meriva interjera kvalitāte. Uz priekšējā paneļa un viduskonsolē viss ir
kārtībā, taču tālāk no vadītāja acīm slēpjas cieta plastmasas apdare.
.jpg)
Vai to ir vērts pirkt?
Augstā sēdpozīcija, labā pārredzamība un salīdzinoši lielā ietilpība padara Meriva par vērā ņemamu konkurentu ierindas hečbekiem, pat neraugoties uz to, ka šim modelim nav izteikti labas gaitas un vadāmības īpašības.
Opel Meriva ir atzīts par uzticamāko auto modeli Vācijas auto tehniskās apskates TUV ikgadējā ziņojumā, un tas ir lielisks arguments ikvienam, kam ir pretenzijas pret Opel zīmolu.
Tiem, kam ir nepieciešams praktisks auto par pieņemamu cenu,
Opel Meriva noteikti ir vismaz testa brauciena vērts. Meriva ar 1,4 litru 100 ZS turbomotoru maksā,
sākot no 14 000 eiro, bet dīzeļversija – no 17 286 eiro.
Konkurenti – Ford B-Max, Citroen C3 Picasso un Nissan Note.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...