Pirmie iespaidi: Hyundai i40 sedans
Izmēģinam Hyundai i40 sedanu
2,0 litru benzīna dzinējs
Pārdošanā tagad

Marta sākumā Ženēvas auto izstādē mums bija iespēja salīdzināt daudzu autoražotāju paveikto un, jāatzīst, Hyundai modeļu palete atstāja pārsteidzoši labu iespaidu.
Korejiešu autoražotājs spēj piedāvāt ne vien interesantu dizainu, bet arī, kā allaž – arī labu vērtības un cenas proporciju. Vismaz pagaidām, jo ar katru jauno modeli Hyundai arvien pārliecinošāk nostiprina savas pozīcijas attiecīgajā segmentā.
To droši var teikt arī par Mazda 6, Toyota Avensis, Škoda Superb un Ford Mondeo konkurentu – Hyundai i40. Pērn jau izmēģinājām i40 universāli, tagad līdz Latvijai nonācis arī četrdurvju sedans.
Dizains, praktiskums
Sportiski elegantais Hyundai i40 sedana dizains, ko akcentēja LED dienasgaitas gaismas, piesaistīja ne mazumu skatienu un mums pāris reizes nācās atbildēt uz jautājumu „kas tas tāds ir?”.
Hečbeks tas nav, lai gan i40 aprises to atļautu. Bagāžnieks
gan ir pietiekami liels tāpat – bērnu velosipēdu tajā ir iespējams ielocīt bez
problēmām. Nolaižot sēdekļu atzveltnes – arī kaut ko lielāku.
Arī pats auto šķiet liels, ne tik daudz no ārpuses, kā no iekšpuses. Aizmugurē sēdošajiem par vietu kājām nebūs jāsūdzas, bet priekšā vispār ir īsta paradīze. Interjera arhitektūra ir moderna, bet neuzbāzīga, vadības ierīču izkārtojums – vienkāršs un parocīgs, kas ir būtiski priekšnosacījumi, lai i40 kļūtu par labu kompanjonu garākos braucienos.
Uz ceļa
Pērn izmēģinātais i40 universālis bija ar 1,7 litru dīzeļdzinēju, bet šim sedanam ir 2,0 litru benzīna motors, kas savienots ar automātisko pārnesumkārbu.
Minētais 177 ZS dzinējs nav nekāda raķete, taču tas ir pietiekami elastīgs ikdienas vajadzībām. Tas ir kluss, lieliski papildinot mierīgo atmosfēru, ko nodrošina arī nevainojamā ceļa trokšņu izolācija. Taču, pats galvenais, tas ir pārsteidzoši ekonomisks – iekļauties ražotāja norādītajās 7-8 litru/100 km robežās nav nekas nereāls.
Arī gaitas komforta ziņā šim auto nav daudz, ko pārmest -
Latvijas ceļu ielāpus un bedres tas absorbē labi, un ir pietiekami stabils arī
uz grants ceļu „trepes”. Ja nu vienīgi stūres reakcija varēja būt mazliet asāka – taču i40 tik un tā vadāmības ziņā ir
interesantāks par Toyota Avensis.
Aprīkojums
Korejieši neskopojas ar aprīkojumu un i40 ir lielisks piemērs – klimata kontrole, vieglmetāla diski, audiosistēma ar 6 skaļruņiem, USB pieslēgvieta, priekšējo sēdekļu apsilde, LED dienasgaitas gaismas – tās ir tikai dažas no lietām, kas atrodamas jau bāzes komplektācijā Comfort.
Par nepilniem 24 tūkstošiem eiro tas nav slikts
priekšlikums, jo īpaši, ja ņem vērā Hyundai 5 gadu garantiju bez nobraukuma
ierobežojuma. Izvēloties vien
nepilnus 2 tūkstošus eiro dārgāko Style komplektāciju, aprīkojuma saraksts
izstiepjas vēl garāks, ietverot Bluetooth savietojamību mobilajam tālrunim,
divzonu klimata kontroli, kruīzkontroli, elektriski salokāmus sānu spoguļus,
elektriski regulējamu aizsegu jeb štorku aizmugures logam, kā arī daudz ko citu.
Spriedums
Hyundai i40 ir simpātisks gan no ārpuses, gan iekšpuses,
turklāt tā praktiskums un bagātīgais aprīkojums (par šo cenu) un garantija liek
arī šī auto nedaudzos mīnusus uztvert kā caur rožainām brillēm.
Salīdzinot benzīna un dīzeļa dzinēju sniegumu,
mēs priekšroku tomēr dodam dīzelim – atšķirība cenā ir salīdzinoši neliela, bet
degvielas ekonomija – labāka.
Jārēķinās gan, ka vērtības kritums ar laiku būs lielāks, nekā, piemēram, Volkswagen Passat, kam ir stiprāks imidžs.
Jums patiks: oriģināls dizains, dāsns bāzes aprīkojums, plašums salonā
Jums nepatiks: Škoda Superb piedāvā vēl lielāku ietilpību
par to pašu cenu
Lasi detalizētu Hyundai i40 sedana testu, salīdzini cenas, tehniskos datus, aprīkojumu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...