Ziņas

Degvielas piedevas - modernu auto nepieciešamība

Degvielas piedevas
Mazāks degvielas patēriņš
Tests Bosmal pētnieciskajā institūtā

Lai rastos viedoklis par degvielas piedevām, pirmkārt jārod atbildes uz dažiem jautājumiem. Šim nolūkam vērts doties uz Polijas dienvidaustrumiem, kur gandrīz 50 gadus atrodas Bosmal zinātniski pētnieciskais institūts – viena no autoritatīvākajām pētnieciskajām iestādēm Eiropas auto industrijā.
 
Kādēļ nepieciešamas piedevas?
Modernās degvielas satur piedevas, kas nodrošina mazāku degvielas patēriņu, samazina kaitīgos izmešus un sniedz citas priekšrocības. Tās novērš nosēdumu uzkrāšanos auto motorā un palīdz sadedzināt degvielu efektīvāk. Tīri degvielas inžektori veido pareizu izsmidzināšanas strūklu, rada kvalitatīvu gaisa-degvielas degmaisījumu, veicina pēc iespējas pilnīgāku sadegšanu, atstāj iespējami mazāko daudzumu nesadegušu ūdeņražu, maksimāli samazina atgāzu emisiju, nerada jaudas zudumus un nesekmē degvielas patēriņa pieaugumu. Tieši tādēļ benzīnam pievieno pretkorozijas piedevas, nogulšņu kontroles piedevas un berzes modifikatorus.

Arī dīzeļdegviela satur piedevas, kas novērš nosēdumu uzkrāšanos automobiļa dzinējā. Dīzeļdegvielas piedevas dalās pretkorozijas, nogulšņu kontroles un pretputošanas aditīvos, kā arī cetāna uzlabotājos, kas novērš nosēdumu uzkrāšanos motorā un palīdz degvielai sadegt efektīvāk, tā samazinot patēriņu, izmešus izplūdes gāzēs un paildzinot dzinēja darba mūžu. Interesanti, ka Bosmal testi uzskatāmi pierādīja, ka miles degvielas efekts, nav tūlītējs, bet parādās tikai pēc trīs līdz piecu degvielas tvertnes piepildīšanas un izbraukšanas

Zinātnes nozīme attīstībā
Bosmal telpās miles tika salīdzināta ar Statoil Ultima un citām ES standarta tipa degvielām bez piedevām. Testi uzskatāmi demonstrēja, ka miles degvielas ir ekonomiskākas, salīdzinot ar “vienkāršo” ES standarta degvielu bez piedevām. Šie produkti pārbaudīti saskaņā ar ANO EEK (Apvienoto Nāciju Organizācijas Eiropas Ekonomikas komisijas) noteikumiem, izmantojot stingri noteiktas metodes un procedūras, dažādu veidu motoriem. Kopumā Bosmal institūtā veica 357 degvielas patēriņa mērījumus(240 benzīnam, 117 dīzeļdegvielai). Lai aprēķinātu vidējo degvielas patēriņa samazinājumu, testus veica:
-dažādiem transportlīdzekļu tipiem;
-atšķirīgos braukšanas stilos;
-dažādos laika apstākļos;
-mainīgā izmantošanas regularitātē.
Bosmal testa rezultāti apstiprinājuši, ka:
-vidējais degvielas patēriņa samazinājums dīzeļiem bija 3%, un labākajā gadījumā pat līdz 4,1% ;
-vidējais degvielas patēriņa samazinājums benzīna dzinējiem bija 3,3%, un labākajā gadījumā pat līdz 4,8%.
Ir svarīgi atcerēties, ka degvielas ekonomija ir atkarīga arī no mainīgajiem parametriem, piemēram, dzinēja tipa, riepām, laika apstākļiem un braukšanas stila.

Bosmal Polska

1971.gadā dibinātais zinātniski pētnieciskais institūts Bielsko -Biala pievārtē ir viena no piecām Bosmal apakšstruktūrām Eiropā. Teritorija plešas vairāk nekā 80 000m2. 24 000m2 aizņem zinātniski pētniecisko laboratoriju ēkas un citu būves. Prestižajā pētniecības iestādē nodarbināti 370 zinātnieku un inženiertehnisko darbinieku. Iestādes ikgadējais daudzmiljonu budžets tērēts tiek vismodernākās testu aparatūras iegādei, kas sniedz iespēju īpaši rūpīgi pārbaudīt absolūti visus tehniskos parametrus, tostarp jebkura auto nepieciešamā tehniskā šķidruma kvalitāti un noturību dažādos klimatiskajos apstākļos. Cita starpā, šeit atrodas īpašs motora pārbaudes jaudas stends, kur dzinējam pa septiņiem atšķirīgiem cauruļvadiem iespējams pievadīt sešas dažādu veidu degvielas, kā arī LPG gāzi.

Dzinēja darbības un tam piegādāto degvielu analīzei tiek izmantoti visjaunākās paaudzes datori. Ķīmiskajās laboratorijās ar īpašiem spektrometriem un hromatogrāfiem tiek pārbaudīti dažādi automobiļa izgatavošanai un darbībai nepieciešamie materiāli, tostarp degviela un tās piedevas.

Bosmal Polska galvenie zinātnisko pētījumu virzieni ir :
-motoru testi astoņos motoru jaudas stendos;
-auto virsbūvju korozijas noturības testi trijās klimatiskajās kamerās;
-motoru trokšņu testi īpašās akustiskajās kamerās;
-transmisiju pārbaude sešos stendos;
-atgāzu emisijas testi 630m3 lielā atgāžu mērīšanas kamerā;
-auto piekares un virsbūves izturības pārbaude vibrostatiskajās kamerās un stendos;
-motoru radiatoru un termostatu testi;
-automobiļu laboratorijas testi poligonā kā arī testi ceļu satiksmes apstākļos;
-dažādu autobūvē izmantojamo materiālu-plastmasu, gumijas, degvielas un citu komponentu testi. Vairāk nekā 50% zinātnisko darbu un pētījumi pasūtījumi nāk no FCA jeb Fiat Chrysler Automobiles, pārējo pasūtītāju vidū ir vairāk nekā 20 dažādu nosaukumu, autobūves, degvielas tirdzniecības, agrotehnikas ražošanas kompāniju.

Degviela Latvijā
Šobrīd Latvijas tirgū pieejams divu veidu benzīns – 95 un 98. Šie cipari apzīmē oktānskaitli. Jo lielāks oktānskaitlis, jo mazāka iespēja, ka notiks detonācija jeb priekšlaicīga un spontāna benzīna tvaiku un gaisa maisījuma sadegšana no iekšdedzes dzinēja spiediena un cilindra karstajām daļām. Tie nekādā veidā nenorāda degvielas kvalitāti vai to, cik labs ir automašīnas dzinējs. Tradicionāli par benzīna priekšrocībām salīdzinājumā ar dīzeli un gāzi tiek uzskatīts motora klusums, motora jauda un retāka remonta vajadzība. Savukārt benzīna mīnuss, ja to tā var saukt, ir salīdzinoši augstāka cena par to pašu dīzeli. Mūsdienās ikvienā degvielas uzpildes stacijā pieejami pat vairāki dīzeļdegvielas veidi, kas savstarpēji atšķiras ar dažādu piedevu klātbūtni. Katram ražotājam degvielas nosaukums saucas atšķirīgi, turklāt tas nav tikai preču zīmols, bet degvielas piedevu kopums, ko ražotājs pievieno bāzes degvielai.

Degvielas piedevas Statoil Fuel & Retail uzņēmumam ekskluzīvi tika izstrādātas ilgstošu testu rezultātā - vairāku gadu garumā. Latvijā miles degviela tika ieviesta 2013. gada maijā, gadu vēlāk to sāka lietot Skandināvijā, bet kopš 2015. gada maija to uzpilda arī Polijā. Šīs piedevas tiek ražotas ASV kompānijā Lubrizol, kas ir viena no atzītākajām specializēto ķīmisko vielu ražošanas kompānijām pasaulē un nodarbina vairāk nekā 9000 strādājošo.

Kādēļ miles?
Nosaukums atspoguļo Statoil vēsturisko pieredzi Skandināvijā, jo tālajā 1922. gadā Statoil Norvēģijā sāka pārdot pirmo augstākās klases benzīnu ar nosaukumu „MIL” (agrākais Norvēģijas ceļa posmu marķējums jūdzēs), tāpēc miles ir savdabīga nostaļģija par vēsturisko pirmā Statoil benzīna vārdu, kā arī ir labi saprotams jēdziens starptautiskā vidē.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...