Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Hyundai Veloster

Izmēģinam Hyundai Veloster
Cena, sākot no 22 690 eiro
Pārdošanā tagad

Hyundai Veloster nevar nepamanīt ceļu satiksmē.  No vienas puses tas ir hečbeks, no otras – kupeja, jo kreisajā pusē tam ir vienas, bet labajā – divas durvis. 

Ieraudzīt šādu auto ar Hyundai logo ir diezgan negaidīti – un cerības uz  "pārsteiguma momentu" liek arī korejiešu autoražotājs. Hyundai uzskata, ka šis modelis varētu būt pirmais kompānijas ražojums, ko iegādāsies tikai dizaina dēļ vien. Tikko tas parādījies arī Latvijā, tāpēc devāmies ar to izmēģinājuma braucienā.  

Dizains, interjers, praktiskums  

Kamēr no ārpuses Veloster drusku atgādina citplanētieti, tā interjers ir draudzīgs un saprotams. Atrast komfortablu sēdpozīciju nav grūti, un priekšā sēdēšana ir ērta kā vadītājam tā pasažierim. To gan nevar teikt par aizmugures sēdekli, kur ērti jutīsies vien mazi bērni - garāka auguma pasažieriem griesti būs par zemu.

Daži varētu būt vīlušies, redzot, ka Veloster ekstravagantā āriene nav radusi turpinājumu salonā. Viss ir tikpat loģisks un „pareizs” kā ierindas hečbekā, turklāt Veloster pat ir diezgan praktisks. Bagāžnieka tilpums ir 320 litri, bet, nolaižot aizmugures sēdekļus, to var palielināt līdz 1015 litriem.

Dzinējs, dinamika, gaitas īpašības

Izvēle nav plaša – Veloster tiek piedāvāts tikai ar vienu, 140 zirgspēku 1,6 litru tilpuma dzinēju, kas savienots ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu (par nedaudz lielāku cenu pieejams arī „automāts”) .  

No 0 līdz 100 km/h tas ieskrienas 9,7 sekundēs, kas ir mazāk, nekā sola tā āriene.  Tiem, kam patīk pie luksoforiem ieņemt „zemo startu”, šis auto nederēs.

Sportiska dzinēja skaņa ir viss, ko tas var piedāvāt, reālajā dzīvē ar to labāk pārvietoties bez liekām provokācijām – jo cerētās dinamikas nav, turklāt, turot augstu dzinēja apgriezienu līmeni, aug degvielas patēriņš (oficiālais vidējais - 5,9 litri uz 100 km) kā arī trokšņu līmenis salonā.  

Veloster gaita ir pacieta un salonā ir jūtami praktiski visi ceļa negludumi. Ja vien tas būtu sportiskāks, to varētu ātri piedot. Taču, kaut arī ir pietiekoši stabils, lai ērti manevrētu pilsētā un pat mestos straujās virāžās uz līkumaina ceļa, stūre nav pietiekoši informatīva, lai to gribētos atkārtot vēl un vēl.

Spriedums

Ja vēlies, lai uz tavu auto atskatās gan garāmgājēji, gan citi ceļu satiksmes dalībnieki, Veloster ir pareiza izvēle. Tas arī nav dārgs – modifikācija ar mehānisko pārnesumkārbu maksā 22 690 eiro. 

Tomēr ārējais izskats var izrādīties maldinošs tiem, kas no šī auto gaidīs arī atbilstošu dinamiku un braukšanas prieku.

Jāņem vērā, ka nišā, uz kuru tēmē Veloster, jau saimnieko diezgan spēcīgi konkurenti – Volkswagen Scirocco un Citroen DS3.  

Jums patiks: dizains, cena

Jums nepatiks: pacieta gaita

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Tucson

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Hyundai Tucson ir laba vērtības un cenas proporcija, pievilcīgs vizuālais izskats un plaša labu motoru izvēle, taču gaitas un vadāmības īpašību ziņā tas atpaliek no dažiem konkurentiem.