Hyundai Ioniq HEV: pirmie iespaidi
Whatcar.lv Amsterdamā izmēģina Hyundai Ioniq
Ioniq HEV ar 141 ZS hibrīdsistēmas jaudu
Cena, sākot no 23 990 eiro

Toyota Prius nenoliedzami ir hibrīdauto tirgus līderis pasaulē, taču neliela konkurence par sliktu nenāk, tāpēc ir jauki redzēt, ka korejieši arī mēģina izcīnīt savu vietu šajā segmentā.
Hyundai Ioniq ir dienvidkorejiešu autoražotāja mēģinājums izkonkurēt Toyota Prius, un, lai to izdarītu Ioniq nāk klajā veselās trīs versijās – ar hibrīddzinēju (Ioniq HEV), ar hibrīddzinēju un uzlādes iespēju no rozetes (PHEV), kā arī pilnībā elektrisks (Ioniq EV).Tā ir daļa no Hyundai stratēģijas tuvāko trīs gadu laikā papildināt savu modeļu paleti ar līdz pat 28 videi draudzīgiem auto un Ioniq HEV, ko izmēģinājām testa braucienā Amsterdamā, ir lielisks šī mērķa paraugs.
Zem motora pārsega tam ir 105 ZS 1,6 litru benzīna motors,
bet zem aizmugures sēdekļiem atrodas 1,56kW bateriju paka, kas darbina
elektromotoru. Kopējā hibrīdsistēmas jauda ir 141 ZS, bet griezes moments – 265
Nm. Tātad tas ir jaudīgāks par savu lielāko konkurentu - Toyota Prius, turklāt,
atšķirībā no Prius, Hyundai Ioniq neizmanto CVT transmisiju, bet gan normālu,
sešpakāpju, divsajūgu automātisko pārnesumkārbu.
Paātrinājums līdz 100 km/h ir 10,8 sekundes, maksimālais ātrums 185 km/h, CO2 emisijas – 79g/km, bet vidējais degvielas patēriņš, saskaņā ar oficiālajiem datiem – vien 3,4 litri uz 100 km.
Dinamika, gaita un vadāmība
Nav nekāds pārsteigums, ka Ioniq nepārsteidz ar galvu
reibinošu dinamiku, taču tāds nav šī auto uzdevums un to pašu var teikt arī par
Toyota Prius. Dinamikas ziņā abi auto ir līdzīgi, taču atšķirība ir jaudas
padevē – divsajūgu automātiskā pārnesumkārba nodrošina asāku Ioniq reakciju uz
vadītāja vēlmi kāpināt ātrumu, turklāt iegrožo mazlitrāžas benzīna motora vēlmi
trokšņot. Šai pārnesumkārbai ir arī Sport režīms, kas ilgāk notur zemākus
pārnesumus, radot lielāku drāmu straujākā paātrinājumā.

Stūres reakcija ir precīza, taču vairāk pielāgota braukšanai pilsētas apstākļos, bet gaitas komforta ziņā Ioniq praktiski nav, ko pārmest. Tā patiesībā ir laba ziņa, jo arvien vairāk cilvēku ar Prius brauc, sēžot aizmugures sēdekļos – taksometru parki daudzviet pasaulē ir pilni ar šiem ekonomiskajiem hibrīdauto, tad kāpēc lai Ioniq būtu izņēmums?
Salons, praktiskums
Ioniq aizmugures sēdekļos ir nedaudz mazāk vietas kājām, kā
Prius. Bagāžas nodalījuma ietilpība gan
ir cits stāsts – Ioniq piedāvā par 100 litriem lielāku kravas telpu.
Salona
apdares kvalitātes ziņā, it īpaši augstākajā aprīkojuma līmenī, Ioniq interjers
izskatās labāk, nekā Prius, arī TomTom navigācijas sistēma 8 collu
skārienjutīgajā ekrānā šķiet nedaudz ērtāka, nekā Toyota Touch&Go
infisistēma. Ioniq standarta aprīkojumā ir klimata kontrole, atpakaļskata
kamera, Bluetooth savienojums un adaptīvā kruīzkontrole.

Vai to ir vērts pirkt?
Ja salīdzina ar tradicionālajiem ģimenes hečbekiem, kam zem motora pārsega ir tikai iekšdedzes dzinēji, Ioniq, tāpat kā Prius, šobrīd īsti nespēj turēt līdzi. Eksistē praktiskākas alternatīvas ar ekonomiskiem dīzeļdzinējiem, kas neprasa lielas izmaksas, vienlaikus piedāvājot labākas braukšanas sajūtas.
Tomēr, ja salīdzina ar tiešo konkurentu – Prius – tas ir
lētāks (Prius cenas sākas vien no 28 420) , tam ir labāka interjera apdare un ērtāk lietojama infosistēma, savukārt
divsajūgu pārnesumkārbas izvēle atrisinājusi pāris problēmas, kas raksturīgas
CVT bezpakāpju variatoram, kāds ir konkurentam no Toyota. Tiesa gan, Hyundai
Ioniq ilgtermiņa uzticamība vēl ir zem jautājuma zīmes, jo korejietim pagaidām trūkst
tās pieredzes, kāda hibrīdauto ražošanā ir Toyota, kas pirmo Prius laida klajā
1997.gadā.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...